Efter den vellykkede demonstration i Stockholm den 1. maj samledes deltagerne sammen med andre medlemmer fredag aften. Weekendens konferencier, Lukas Lindgren, gennemgik reglerne og præsenterede aftenens program. Som weekendens første taler trådte organisationens karismatiske leder Fredrik Vejdeland op på scenen. Under foredraget fortalte han blandt andet om Modstandsbevægelsens målsætninger og strategier for 2026, eksempelvis talte han om deltagelsen i efterårets rigsdagsvalg. Under sin tale kritiserede han også det zionistiske rigsdagsparti Sverigedemokraterne, som på ingen måde sætter svenskerne først. Herefter blev afsnit 3 af vloggen Vejdeland vist for første gang. Også her blev valgkampen og parolen “Svenskerne først” taget op. Da premieren var afsluttet, var aftenen blevet sen, hvilket betød, at man gik til ro, eftersom alle skulle tidligt op – der stod meget på programmet den følgende dag. Lørdagen begyndte med en solid morgenmad bestående af havregrød og kogte Den Nordiske Modstandsbevægelse Organisationsdage Sverige